Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов "Once upon a time…" ("Однажды жили-были")






Скачать 84.07 Kb.
НазваниеВнеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов "Once upon a time…" ("Однажды жили-были")
Дата публикации18.08.2014
Размер84.07 Kb.
ТипВнеклассное мероприятие


Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов "Once upon a time…" ("Однажды жили-были")

Т: Good morning children!

P: Good morning, good morning to you

Good morning dear teacher

We are glad to see you

T: I am glad to see you too. How are you?

P:  Fine? Thank you.

T:  Я уверена, что многие из вас мечтают побывать в стране сказок.

Добраться туда не просто, но у нас есть волшебные шары.

Чтобы у шаров появилась магическая сила, надо правильно назвать цвета по-английски. А чтобы не ошибиться, давайте их сначала повторим.

T:  Учить цвета я стала

Цвет по-английски -

Р:  - colour

T:  У меня сомнений нет

Красный цвет, конечно –

Р:  red

T:  Облизнувшись, кошка съела

Р: Желток желтый. Желтый – yellow

T: Я тону! Иду ко дну.

Синий цвет, конечно –

P: - blue

T: Очень черный негр Джек

P: Черный по-английски –

- black

Т: Коричневое платье

Купила эта фрау

Мы знаем очень точно

Коричневое –

P: - brown

Т: Ох не спелый мандарин

Он зеленый –

P: - green

T:  Мышонок серый, убегай быстрей

Серый по-английски –

P: - grey

Т: Розовые розы падают на ринг

Цвет красивый розовый по-английски –

P:  - pink

Very good. Now, children, name the colours, please. What colour is it?

P1: It’s green

P2: It’s red

T: Now say after me. One, two, three fly balloons with me.

Thank you, children. Now let’s begin our journey. Close your eyers.

Let’s sing a song “Brother John”.

P: Are you sleeping, are you sleeping

Brother John, brother John

Morning bells are ringing

Morning bells are ringing

Ding, ding, dong!

Ding, ding, dong!

Children, open your eyes!

T: Look. Баба Яга is waiting for us here. She wants to ask you some questions.

Баба Яга: What’s your name?

What’s your surname?

How old are you?

Where are you from?

P: (answer the questions)

I am from…

My name is…

My hobby is…

T: Мы у ворот страны сказок. Чтобы ворота отворились, нужно прочитать, что здесь написано.

My, Mike, is name.

Claydon, is, surname, my.

Am, I, eleven.

English, like, I, lessons.

I, Russia, from, am

(Дети составляют предложения.)

Т: Ворота открылись. Мы в стране сказок. The door is opened. You are welcome.

Открывается занавес и начинается представление сказок.
^

Сказка "Теремок"




AUTHOR: Here is a house in the wood
A mouse is running through the wood
She stops at the door, she knocks at the door.

MOUSE: What a pretty little house! Squeak-squeak!
Does anybody live here?
Oh, nobody lives in the house, so it’ll be my house!

The mouse comes into the house and sings a song:

MOUSE: I can see a bird in the picture

I can see the sun in the sky

I can see a dog near the table

I can see a nice butterfly!

AUTHOR: Here is a house in the wood,
A frog is running through the wood
She stops at the door, she knocks at the door.

FROG: Who lives in the house, house?

MOUSE: I’m Squeak the Mouse! And who are you?

FROG: I’m Frog the Croak, may I live with you?

MOUSE: Yes, come and live with me.

The Frog comes into the house and looks out of the window, reciting a poem:
^

FROG: Five little frogs



1. Five little frogs
Dancing on the bed,
One fell off and bumped his head.
Mother called a doctor,
And the doctor said:
"No more little frogs dancing on the bed".

2. Four little frogs
Dancing on the bed,
One fell off and bumped his head.
Mother called a doctor,
And the doctor said:
"No more little frogs dancing on the bed".

3. Three little frogs ...

4. Two little frogs .....

5.One little frog
Dancing on the bed,
It fell off and bumped his head.
Mother called a doctor,
And the doctor said:
"No more little frog dancing on the bed".

AUTHOR: Here is a house in the wood,
A hare is running through the wood
She stops at the door, she knocks at the door.

HARE: Who lives in the house, house?

MOUSE: I’m Squeak the Mouse!

FROG: I’m Frog the Croak!

ALL: And who are you?

HARE: I’m Hare Easily Scared, may I live with you?

ALL: Yes, come and live with us.

They sing together:

Clap, clap, clap your hands

AUTHOR: Here is a house in the wood,
A cock is running through the wood
He stops at the door, he knocks at the door.

COCK: Who lives in the house, house?

MOUSE: I’m Squeak the Mouse!

FROG: I’m Frog the Croak!

HARE: I’m Hare Easily Scared!

ALL: And who are you?

COCK: I’m Cock the Sweet Voice, may I live with you?

ALL: Yes, come and live with us.

COCK: Itsy Bitsy Spider

The itsy bitsy spider
Climbed up the waterspout
Down came the rain
And washed the spider out
Out came the sun
And dried up all the rain
And the itsy bitsy spider
Climbed up the spout again

AUTHOR: Here is a house in the wood,
A cat is running through the wood
She stops at the door, she knocks at the door.

CAT: Who lives in the house, house?

MOUSE: I’m Squeak the Mouse!

FROG: I’m Frog the Croak!

HARE: I’m Hare Easily Scared!

COCK: I’m Cock the Sweet Voice!

ALL: And who are you?

CAT: I’m Cat the Gentle Paws, may I live with you?

ALL: Yes, come and live with us.

The Cock and the cat are near the house:

COCK:

Little Cat, little Cat,
Where have you been?

CAT:

I’ve been to London,
To look at the Queen.

COCK:

Little cat, little cat,
What did you there?

CAT:

I frightened a little mouse
Under her chair!

AUTHOR: Here is a house in the wood,
A fox is running through the wood
She stops at the door, she knocks at the door.

FOX: Who lives in the house, house?

MOUSE: I’m Squeak the Mouse!

FROG: I’m Frog the Croak!

HARE: I’m Hare Easily Scared!

COCK: I’m Cock the Sweet Voice!

CAT: I’m Cat the Gentle Paws!

ALL: And who are you?

FOX: I’m Fox the Red Tail, may I live with you?

ALL: Yes, come and live with us.

They sing together:
^

Once I caught a fish alive


One, two, three, four, five,
Once I caught a fish alive,
Six, seven, eght, nine, ten,
Then I let it go again.

Why did I let it go?
Because it bit my finger so.
Which finger did it byte?
This little finger on the right.

AUTHOR: Here is a house in the wood,
A wolf is running through the wood
She stops at the door, she knocks at the door.

WOLF: Who lives in the house, house?

MOUSE: I’m Squeak the Mouse!

FROG: I’m Frog the Croak!

HARE: I’m Hare Easily Scared!

COCK: I’m Cock the Sweet Voice!

CAT: I’m Cat the Gentle Paws!

FOX: I’m Fox the Red Tail!

ALL: And who are you?

WOLF: I’m Wolf the Strong Teeth, may I live with you?

ALL: Yes, come and live with us.

They sing together:

I can go to the Zoo

I can see a kangaroo

I can feed a hare

I can draw a bear

AUTHOR: Here is a house in the wood,
An ox is running through the wood
He stops at the door, he knocks at the door

OX: Who lives in the house, house?

MOUSE: I’m Squeak the Mouse!

FROG: I’m Frog the Croak!

HARE: I’m Hare Easily Scared!

COCK: I’m Cock the Sweet Voice!

CAT: I’m Cat the Gentle Paws!

FOX: I’m Fox the Red Tail!

WOLF: I’m Wolf the Strong Teeth!

ALL: And who are you?

OX: I am Ox the Brave Heart.

ALL: Yes, come and live with us.

-Hello! Hello! How are you?

-I am fine, thank you! And how are you?

-Hello! Hello! How are you?

-I am fine, thank you! And how, how are you?

AUTHOR: Here is a house in the wood,
A bear is running through the wood
He stops at the door, he knocks at the door

BEAR: Who lives in the house, house?

MOUSE: I’m Squeak the Mouse!

FROG: I’m Frog the Croak!

HARE: I’m Hare Easily Scared!

COCK: I’m Cock the Sweet Voice!

CAT: I’m Cat the Gentle Paws!

FOX: I’m Fox the Red Tail!

WOLF: I’m Wolf the Strong Teeth!

ALL: And who are you?

BEAR: I’m Teddy Bear, may I live with you?

ALL: Yes, come and live with us.

BEAR: I’m too big, I can’t live inside. I’ll live near the house!

All animals are on the stage singing a song:

I am – Ox,

I am - Fox,

I am - Cock,

I am - Frog,

I am - Bear,

I am - Hare,

I am - the Wolf,

I am - Cat ,

I’m - the Mouse,

We live in this house.

The Bin
 

Once there lived an old man and old woman.

The old man: "Bake me a bun."  
Old woman : "What? I have no flour."

The old man : "Eh! Find flour."
The old woman picked up a duster, scraped the cupboard, swept the flour bin and gathered about two handfuls of flour.
 
She mixed the dough with sour cream, fried it in butter, and put the bun on the window sill to cool. The bun lay and lay there. Suddenly it rolled off the window sill to the bench, from the bench to the floor, from the floor to the door. Then it rolled over the threshold to the entrance hall, from the entrance hall to the porch, from the porch to the courtyard, from the courtyard trough the gate and on and on.  
 
^ The bun rolled along the road and met a hare.
A hare: "Little bun, little bun, I shall eat you!"

Bun: "Don't eat me, hare! I will sing you a song:
I got away from Grandpa,
I got away from Grandma
And I'll get away from you, hare!”
And the bun rolled away before the hare even saw it move!
 
The bun rolled on and met a wolf.
^ Wolf: "Little bun, little bun, I shall eat you up!"
Bun: "Don't eat me, gray wolf! I will sing you a song:

I got away from Grandpa,
I got away from Grandma
I got away from the hare,
And I'll get away from you, gray wolf!”
And the bun rolled away before the wolf even saw it move! The bun rolled on and met
a bear.
Bear: "Little bun, little bun, I shall eat you up!"  

Bun: “Don’t eat me, Bear! I will sing you a song: I got away from Grandpa,
I got away from Grandma
I got away from the hare,
I got away from the wolf,
And I'll get away from you, big bear!”
^ And again the bun rolled away before the bear even saw it move!
 The bun rolled and rolled and met a fox.
Fox: "Hello, little bun, how nice you are!"

Bun: “I got away from Grandpa,
I got away from Grandma,
I got away from the hare,
I got away from the wolf,
I got away from bear,
And I'll get away from you, old fox!”
 
Fox: "What a wonderful song! But little bun, I am old now. I can’t hear. Come sit on my nose and sing your song again!"
^ The bun foolishly jumped onto her nose. She ate it.  

Now watch "Three Little Pigs".

С h a r а с t e r s: Niff-Niff, Naff-Naff, Nuff-Nuff, Wolf, Story-teller.

Scene I

Story-teller: Once upon a time there lived three pigs.

Niff-Niff: My name is Niff-Niff. Good mo­rning, children.

Story-teller: Good morning, Niff-Niff.

Naff-Naff: My name is Naff-Naff. Good morning, children.

Story-teller: Good morning, Naff-Naff.

Nuff-Nuff: My name is Nuff-Nuff. Good morning, children.

Story-teller: Good morning, Nuff-Nuff.

Niff-Niff: Let us go for a walk.

Naff-Naff: Let us go for a walk.

Nuff-Nuff: Let us go for a walk! Let us go for a walk!

Маленький поросенок прыгает от ра­дости. Поросята идут по кругу, держась за руки и поют вместе с детьми.

We are happy little pigs,

Little pigs, little pigs,

We are happy little pigs,

La" la la la la la la!

Scene II

Big Pig: Where is our house?

Naff-Naff: Where is our house?

Niff-Niff: Where is our house?

Big Pig: Let us build a little house.

Naff-Naff: Let us build a little house.

Niff-Niff: Let us build a little house. I shall build a house of hay!

Naff-Naff: I shall build a house of sticks.

Nuff-Nuff: I shall build a house of bricks.

Каждый ребенок подходит к стульчику, к спинке которого прикреплено изображение домика, и поворачивает стульчик так, чтобы домик был виден сидящим в зале. Маленький поросенок танцует у домика и поет, дети поют вме­сте с ним.

Niff-Niff:

I have a little house of hay,

House of hay, house of hay.

I have a little house of hay,

La la la la la la la!

Поросенок танцует у домика и поет, дети поют вместе с ним.

Naff-Naff

I have a little house of sticks, House of sticks, house of sticks. I have a little house of sticks, La la la la la la la!

Большой поросенок ходит около доми­ка и поет вместе с детьми.

Nuff-Nuff:

I have a little house of bricks, House of bricks, house of bricks. I have a little house of bricks, La la la la la la la!

Scene III

Появляется Волк.

^ Wolf: My name is Wolf.

Story-teller. Go away, go away, Big Bad Wolf!

Wolf: Hush!

Волк подходит к домику маленького поросенка.

Wolf: Pig, Pig, let me in.

Niff-Niff: No, no, go away, go away, Big Bad Wolf!

Wolf: I shall puff and puff, and blow your house down.

Звучит музыка. Волк дует, домик падает, поросенок убегает в домик среднего брата. Волк подбегает к этому домику.

Wolf: Pig, pig, let me in.

Naff-Naff , Niff-Niff: No, no, go away, go away, Big Bad Wolf!

Wolf: I shall puff, and puff, and blow your house down!

Звучит музыка. Волк дует, домик пада­ет, поросята убегают в домик старшего брата. Волк бежит туда же.

Wolf: Big Pig, Big Pig, let me in.

Three Pigs: No, no, go away, go away, Big Bad Wolf!

Wolf: I shall puff and puff, and blow your house down.

Звучит музыка. Волк дует, но домик не падает. Большой поросенок ударяет Волка палкой, и тот убегает. Поросята выбе­гают из дома, берутся за руки, танцуют и пока.

Three Pigs:

Who's afraid of the Big Bad Wolf,

Big Bad Wolf, Big Bad Wolf.

Who's afraid of the Big Bad Wolf.

The Big Bad Wolf has gone.


Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов \"Once upon a time…\" (\"Однажды жили-были\") iconВнеклассное мероприятие для учащихся начальных классов "квн по сказкам Г. Х. Андерсена"

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов \"Once upon a time…\" (\"Однажды жили-были\") iconВнеклассное мероприятие для 3 6 классов Организатор
Внеклассное мероприятие «Я и мои права» для учащихся 3 – 6 классов. Форма проведения игровая

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов \"Once upon a time…\" (\"Однажды жили-были\") iconРабочая программа по английскому языку составлена на основе федерального...
Умк «Enjoy English» для учащихся 2-9 классов общеобразовательных учреждений (Обнинск: Титул,2007)

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов \"Once upon a time…\" (\"Однажды жили-были\") iconРабочая программа по английскому языку составлена на основе федерального...
Умк «Enjoy English» для учащихся 2-9 классов общеобразовательных учреждений (Обнинск: Титул,2007)

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов \"Once upon a time…\" (\"Однажды жили-были\") iconВнеклассное мероприятие по музыке для учащихся начальных классов "Веселые нотки"
Способствовать развитию познавательного интереса к урокам музыки,воспитание эстетического вкуса

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов \"Once upon a time…\" (\"Однажды жили-были\") iconРабочая программа по английскому языку для 3 класса на 2013-2014 учебный год
Примерной программы основного общего образования по английскому языку, авторской программы Биболетовой М. З. по английскому языку...

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов \"Once upon a time…\" (\"Однажды жили-были\") iconВнеклассное мероприятие по английскому языку Тема мероприятия «Literary quiz»
Выбор темы внеклассного мероприятия по английскому языку обусловлен ее актуальностью и местом в системе уроков английского языка

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов \"Once upon a time…\" (\"Однажды жили-были\") iconВнеклассное мероприятие по английскому языку брейн ринг
Развивающая цель: развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей учащихся, их чувств и эмоций

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов \"Once upon a time…\" (\"Однажды жили-были\") iconВнеклассное мероприятие по английскому языку

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся начальных классов \"Once upon a time…\" (\"Однажды жили-были\") iconРабочая программа по английскому языку составлена на основе Федерального...
Фгос-2), примерной программы основного общего образования по английскому языку с учетом авторской программы по английскому языку...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2018
контакты
top-bal.ru

Поиск